My Account
0,00 zł
Regler for butikken
Disse vilkår og betingelser definerer de generelle vilkår og betingelser, regler og salgsmetoder, der udføres af PATON Europe Sp. z o.o., med hjemsted i Rzeszów, via onlinebutikken https://paton.pl (i det følgende benævnt “onlinebutikken”), og definerer vilkår og betingelser for levering af gratis elektroniske tjenester af PATON Europe Sp. z o.o., med hjemsted i Rzeszów.
§ 1 Definitioner
Arbejdsdage – betyder ugedagene fra mandag til fredag, undtagen helligdage.
Levering – betyder den faktiske handling at levere de varer, der er specificeret i ordren til kunden af sælgeren via leverandøren.
Leverandør – betyder det kurerfirma, som sælgeren samarbejder med om at levere varerne.
Adgangskode – betyder en sekvens af bogstaver, digitale eller andre tegn valgt af kunden under registrering i webshoppen, der bruges til at sikre adgang til kundens konto i webshoppen.
Kunde – betyder en enhed, til hvem der i overensstemmelse med forordningerne og lovbestemmelserne kan leveres elektroniske tjenester, eller med hvem der kan indgås en salgsaftale.
Forbruger – betyder en fysisk person, der foretager en juridisk transaktion med en iværksætter, som ikke er direkte relateret til hans / hendes økonomiske eller professionelle aktivitet.
Kundekonto – betyder et individuelt panel for hver kunde, lanceret på hans eller hendes vegne af sælgeren, efter at kunden har registreret sig og indgået en aftale om levering af kundekontoen.
Iværksætter – betyder en fysisk person, en juridisk person eller en organisatorisk enhed, der ikke er en juridisk person, men som loven tildeler juridisk kapacitet, der i eget navn udfører økonomisk eller professionel aktivitet og udfører en juridisk handling, der er direkte relateret til dens økonomiske eller professionelle aktivitet.
Regler og bestemmelser – betyder disse regler og bestemmelser.
Registrering – betyder en faktisk handling, der udføres på den måde, der er angivet i reglerne og forskrifterne, og som kræves for, at kunden kan bruge alle funktionerne i onlinebutikken.
Sælger – betyder PATON Europe Sp. z o.o. med hjemsted i Rzeszów (35-213), ul. Kapitałowa 4, NIP: 8133751525, REGON: 367842571, registreret i registret over iværksættere, der føres af distriktsdomstolen i Rzeszów, XII økonomiske afdeling i det nationale domstolsregister under KRS-nummeret 0000687755, med en aktiekapital på PLN 5.000; e-mail: biuro@paton.pl, der samtidig er ejer af internetbutikken.
Butikkens websted – betyder det websted, hvorunder sælgeren driver internetbutikken, der opererer i domænet paton.pl.
Varer – betyder et produkt, der præsenteres af sælgeren via butikkens websted, som kan være genstand for en salgskontrakt.
Permanent bærer – betyder et materiale eller værktøj, der gør det muligt for kunden eller sælgeren at gemme oplysninger, der er adresseret personligt til ham eller hende på en måde, der giver fremtidig adgang til oplysningerne i en periode, der er passende til de formål, oplysningerne bruges til, og som gør det muligt at genskabe de lagrede oplysninger i en uændret form.
Salgsaftale – betyder en fjernsalgsaftale, der er indgået i henhold til de regler, der er angivet i vilkårene og betingelserne, mellem kunden og sælgeren.
§ 2 Generelle bestemmelser og brug af onlineshoppen
Alle rettigheder til onlineshoppen, herunder ophavsrettigheder, intellektuelle ejendomsrettigheder til dens navn, dens internetdomæne, onlineshoppens websted samt til skabeloner, formularer, logotyper, fotografier placeret på onlineshoppens websted tilhører deres juridiske ejere, og deres brug kan kun udføres på en specificeret og lovlig måde.
Sælgeren bestræber sig på at gøre brugen af internetbutikken mulig for internetbrugere med brug af alle populære internetbrowsere, operativsystemer, enhedstyper og internetforbindelsestyper. De tekniske minimumskrav til brug af butikkens hjemmeside er en webbrowser med mindst Internet Explorer 11 eller Chrome 39 eller FireFox 34 eller Opera 26 eller Safari 5 eller nyere, med Javascript aktiveret, accept af cookies og en internetforbindelse på mindst 256 kbit/s. Butikkens hjemmeside er optimeret til en skærmopløsning på mindst 1024×768 pixels.
Sælgeren bruger mekanismen med “cookies” filer, som gemmes af Sælgerens server på harddisken på Kundens endelige enhed, når Kunderne bruger Butikkens websted. Brugen af cookies er rettet mod korrekt drift af butikkens websted på kundernes terminalenheder. Denne mekanisme beskadiger ikke Kundens terminaludstyr og forårsager ingen konfigurationsændringer i Kundens terminaludstyr eller den software, der er installeret på disse enheder. Hver kunde kan deaktivere “cookies”-mekanismen i webbrowseren på deres terminalenhed. Sælgeren gør opmærksom på, at deaktivering af cookies dog kan medføre vanskeligheder eller gøre det umuligt at bruge butikkens websted. Detaljerede regler for brug af cookies findes i fortrolighedspolitikken.
For at afgive en ordre i onlinebutikken via butikkens websted eller via e-mail og for at bruge de tjenester, der er tilgængelige på butikkens websteder, er det nødvendigt for kunden at have en aktiv e-mail-konto.
For at afgive en ordre i onlinebutikken via telefon er det nødvendigt for kunden at have et aktivt telefonnummer og en aktiv e-mail-konto.
Det er forbudt for kunden at levere ulovligt indhold og at bruge onlinebutikken, onlinebutikkens websted eller gratis tjenester leveret af sælgeren på en måde, der er i strid med loven, moral eller krænker tredjeparts personlige rettigheder.
Sælgeren erklærer, at internettets offentlige karakter og brugen af tjenester, der leveres elektronisk, kan være forbundet med risikoen for, at uautoriserede personer får adgang til og ændrer kundedata, og at kunderne derfor bør bruge passende tekniske foranstaltninger til at minimere ovennævnte risici. De bør især bruge antivirus- og identitetsbeskyttelsessoftware til at beskytte identiteten på dem, der bruger internettet. Sælgeren må aldrig bede kunden om at give ham/hende en adgangskode i nogen form.
Det er ikke tilladt at bruge internetbutikkens ressourcer og funktioner til at udføre aktiviteter fra kundens side, der ville krænke sælgerens interesser.
§ 3 Registrering
For at oprette en kundekonto er kunden forpligtet til at registrere sig gratis.
Registrering er ikke nødvendig for at afgive en ordre i webshoppen.
For at registrere sig skal kunden udfylde en registreringsformular, der stilles til rådighed af sælgeren på webshoppens websted, og sende den udfyldte registreringsformular elektronisk til sælgeren ved at vælge den relevante funktion i registreringsformularen. Under registreringen indstiller kunden en individuel adgangskode.
Under udfyldelsen af registreringsformularen har Kunden mulighed for at gøre sig bekendt med Vilkår og betingelser og acceptere dets indhold ved at markere det relevante felt i formularen.
Under registreringen kan kunden frivilligt give samtykke til behandling af hans/hendes personlige data til markedsføringsformål (nyhedsbrev, modtagelse af kampagnetilbud) ved at markere det relevante felt i registreringsformularen. I dette tilfælde skal Sælgeren tydeligt informere om formålet med at indsamle Kundens personlige data samt om de kendte eller forventede modtagere af sådanne data.
Kundens samtykke til behandling af hans/hendes personlige data til markedsføringsformål er ikke en betingelse for muligheden for at indgå en aftale med sælgeren om elektronisk levering af tjenesten til vedligeholdelse af kundens konto. Samtykke kan til enhver tid trækkes tilbage ved at indsende en passende erklæring fra kunden til sælgeren. Erklæringen kan f.eks. sendes til Sælgers adresse via e-mail.
Efter indsendelse af den udfyldte registreringsformular modtager kunden straks via e-mail til den e-mail-adresse, der er angivet i registreringsformularen, en bekræftelse af registreringen fra sælgeren. I dette øjeblik indgås aftalen om elektronisk levering af tjenesten til vedligeholdelse af kundens konto, og kunden får mulighed for at få adgang til kundens konto og foretage ændringer i de data, der blev leveret under registreringen.
§ 4 Ordrer
Oplysningerne på butikkens websted udgør ikke et tilbud fra sælgeren i henhold til civilloven, men kun en invitation til kunder om at indsende tilbud om indgåelse af en salgsaftale.
Kunden kan afgive ordrer i onlinebutikken via butikkens websted eller elektronisk post 7 dage om ugen, 24 timer i døgnet.
En kunde kan afgive ordrer i onlinebutikken via telefon i de timer og dage, der er angivet på butikkens websted.
Kunden, der afgiver en ordre via butikkens websted, gennemfører ordren ved at vælge de varer, som han eller hun er interesseret i. Varerne føjes til ordren ved at vælge indstillingen “Føj til kurv” under de givne varer, der præsenteres på butikens websted. Kunden, der har gennemført hele ordren og har angivet leveringsmetoden og betalingsformen i “CART”, afgiver ordren ved at sende ordreformularen til sælgeren ved at vælge knappen “Bestil med forpligtelse til at betale” på butikens websted. Hver gang inden ordren sendes til sælgeren, informeres kunden om den samlede pris for de valgte varer og levering samt alle yderligere omkostninger, han / hun er forpligtet til at betale i forbindelse med salgsaftalen.
Kunden, der afgiver en ordre via telefon, bruger det telefonnummer, der er angivet af sælgeren på butikkens websted. Kunden placerer ordren via telefon og angiver til sælgeren navnet på varerne blandt varerne på butikens websted og mængden af de varer, han / hun ønsker at bestille. Efter at have gennemført hele ordren specificerer kunden derefter leveringsmåde og -adresse og betalingsform samt angiver efter eget valg sin e-mailadresse eller korrespondanceadresse med henblik på at bekræfte ordren. Hver gang kunden afgiver en ordre pr. telefon, informerer sælgeren kunden om den samlede pris for de valgte varer og de samlede omkostninger for den valgte leveringsmetode samt alle yderligere omkostninger, som kunden er forpligtet til at afholde i forbindelse med salgsaftalen.
Når kunden har afgivet en ordre via telefon, sender sælgeren på et varigt medium til den e-mail- eller postadresse, som kunden har oplyst, oplysninger, der indeholder en bekræftelse af salgsaftalens vilkår og betingelser. Bekræftelsen skal især indeholde: specifikation af de varer, der er genstand for salgskontrakten, dens pris, leveringsomkostninger og oplysninger om eventuelle andre omkostninger, som kunden er forpligtet til at afholde i forbindelse med salgskontrakten.
En kunde, der afgiver en ordre via e-mail, sender den til den e-mail-adresse, der er angivet af sælgeren på butikkens websted. I meddelelsen, der sendes til sælgeren, specificerer kunden især: navnet på varerne, deres farve og mængde blandt de varer, der præsenteres på butikens websted, samt hans / hendes kontaktoplysninger.
Når den i §4.7 nævnte meddelelse er modtaget elektronisk fra kunden, sender sælgeren en returmeddelelse til kunden via e-mail med angivelse af hans registreringsdata, prisen på de valgte varer og mulige betalingsformer og leveringsmetode sammen med dens omkostninger samt oplysninger om alle yderligere betalinger, som kunden skal foretage i henhold til salgsaftalen. Meddelelsen indeholder også oplysninger til Kunden om, at Kundens indgåelse af Salgskontrakten via e-mail medfører en forpligtelse til at betale for de bestilte Varer. På grundlag af oplysningerne fra Sælger kan Kunden afgive en ordre ved at sende en e-mail til Sælger med angivelse af den valgte betalingsform og leveringsmetode.
Afgivelse af en ordre udgør et tilbud fra kunden til sælgeren om at indgå en salgskontrakt for de varer, der er genstand for ordren.
Efter afgivelse af en ordre sender sælgeren en bekræftelse af ordreafgivelsen til den e-mailadresse, som kunden har angivet.
Efterfølgende, efter at have bekræftet ordreafgivelsen, sender sælgeren oplysninger om accept af ordren til behandling til den e-mail-adresse, der er angivet af kunden. Oplysningerne om accept af ordren til behandling er sælgerens erklæring om accept af det tilbud, der er nævnt i § 4, stk. 9 ovenfor, og når kunden har modtaget dem, er salgsaftalen indgået.
Efter indgåelse af en salgsaftale bekræfter sælgeren sine vilkår og betingelser over for kunden ved at sende dem på et varigt medium til kundens e-mailadresse eller skriftligt til den adresse, som kunden har angivet under registrering eller ordreafgivelse.
§ 5 Betalinger
Priserne på PATON.PL-butikkens websted, der vises ved siden af den givne vare, er bruttopriser og inkluderer ikke oplysninger om leveringsomkostninger og andre omkostninger, som kunden vil være forpligtet til at pådrage sig i forbindelse med salgsaftalen, som kunden vil blive informeret om, når han vælger leveringsmetode og afgiver ordren.
De priser, der gælder på hjemmesiden www.patonwelder.pl, er bruttopriser, udelukkende for kunder fra Polen.
Alle ordrer via www.paton.pl med gratis levering er udelukkende tilgængelige for kunder, der køber i Polen.
Priserne på Paton.pl tager ikke højde for leveringsomkostninger til andre lande – hvis kunden køber noget på Paton.pl med levering til et andet land end Polen, skal han/hun betale en ekstra forsendelsesomkostning, som vil blive estimeret på baggrund af de faktiske leveringsomkostninger til det pågældende land.
Hvis kunden ikke accepterer at betale de ekstra forsendelsesomkostninger, vil pengene blive refunderet til kunden, og ordren vil blive annulleret.
Når du bestiller levering til hjemmet, kan du betale for de bestilte varer kontant ved levering eller vælge en anden betalingsform:
bankoverførsel til sælgerens bankkonto 40 1050 1562 1000 0090 3126 9609 (i dette tilfælde starter behandlingen af ordren, efter at sælgeren har sendt kunden en bekræftelse på ordreaccept, og efter at midlerne er krediteret sælgerens bankkonto);
Betaling via Przelewy24-systemet – betalingskort eller bankoverførsel via et eksternt betalingssystem przelewy24.pl, der drives af PayPro S.A. med hjemsted i Poznań (i dette tilfælde påbegyndes behandlingen af ordren, efter at sælgeren har sendt kunden en bekræftelse på ordreaccept, og efter at midlerne er krediteret sælgers bankkonto). Betalingskortoperatøren er PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, registreret i iværksætterregistret i det nationale domstolsregister, der føres af distriktsdomstolen Poznań Nowe Miasto og Wilda i Poznań, 8. økonomiske afdeling i det nationale domstolsregister under KRS-nummer 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
Køb på afbetaling – når du køber på afbetaling, kan du bruge tilbuddet fra Credit Agricole bank.
Kunden skal foretage betalingen for ordren i det beløb, der følger af den indgåede salgsaftale inden for 7 arbejdsdage, hvis han har valgt formen for forudbetaling.
Ved afhentning af de bestilte varer i butikken i vores hovedkvarter på ul. Kapitałowa 4, 35-213 Rzeszów, kan du betale kontant eller med kreditkort.
Hvis kunden ikke foretager betalingen inden for den frist, der er nævnt i § 5.3 i vilkårene og betingelserne, kan sælgeren fastsætte en yderligere frist for kunden til at foretage betalingen og informere kunden om den yderligere frist på et varigt medium eller har ret til at annullere kundens ordre ved at trække sig tilbage fra kontrakten i henhold til artikel 491 i civilloven. Hvis der fastsættes en yderligere betalingsfrist, skal sælgeren også medtage en meddelelse om, at sælgeren ved udløbet af denne frist vil trække sig tilbage fra salgskontrakten. Hvis den anden betalingsfrist udløber uden virkning, skal sælgeren sende kunden en erklæring om tilbagetrækning fra kontrakten på et varigt medium i henhold til artikel 491 i civilloven.
§ 6 Levering
Sælger foretager levering på Republikken Polens område samt til Østrig, Belgien, Frankrig, Tyskland, Italien, Holland, Portugal, Spanien, Sverige og Det Forenede Kongerige.
Sælgeren er forpligtet til at levere de varer, der er genstand for salgskontrakten, uden defekter.
Sælgeren skal offentliggøre oplysninger om antallet af arbejdsdage, der kræves til levering og ordreopfyldelse, på butikkens websted.
Den leverings- og ordreudførelsestid, der er angivet på butikkens websted, tælles i arbejdsdage i overensstemmelse med § 5.2 i vilkårene og betingelserne.
De bestilte varer leveres til kunden via leverandøren til den adresse, der er angivet i bestillingsformularen.
På dagen for afsendelse af varerne til kunden sendes oplysninger, der bekræfter afsendelsen fra sælgeren, til kundens e-mail-adresse.
Kunden er forpligtet til at undersøge den leverede pakke på den tid og måde, der er sædvanlig for pakker af en given type. Hvis pakken viser sig at være beskadiget eller mangelfuld, har kunden ret til at anmode en medarbejder hos sælgeren om at udarbejde en passende protokol.
Sælgeren vedhæfter efter kundens ønske en kvittering eller en momsfaktura for de leverede varer til den leverede pakke.
I tilfælde af kundens fravær på den adresse, som han/hun har angivet som leveringsadresse ved bestillingen, efterlader en medarbejder hos sælgeren en besked eller forsøger at kontakte ham/hende telefonisk for at finde en dato, hvor kunden kan være til stede. I tilfælde af at de bestilte varer returneres til webshoppen af leverandøren, vil sælgeren kontakte kunden via e-mail eller telefon og aftale en ny dato og pris for levering med kunden.
§ 7 Garanti
Sælger skal sikre levering af varer, der er fri for fysiske og juridiske defekter. Sælger er ansvarlig over for Kunden, hvis Varerne har en fysisk eller retlig mangel (garanti).
Hvis Varen har en mangel, kan Kunden:
afgive erklæring om prisafslag eller hæve salgsaftalen, medmindre sælger straks og uden uforholdsmæssig stor ulempe for kunden erstatter den mangelfulde vare med en mangelfri vare eller afhjælper manglen.
kræve at erstatte de defekte varer med varer, der er fri for defekter, eller fjerne defekten. Sælgeren er forpligtet til at erstatte de defekte varer med mangelfrie varer eller fjerne defekten inden for en rimelig tid uden unødig ulempe for kunden.
Denne begrænsning gælder ikke, hvis varerne allerede er blevet udskiftet eller repareret af sælgeren, eller hvis sælgeren ikke har overholdt sin forpligtelse til at udskifte varerne med mangelfrie varer eller fjerne manglerne. Kunden kan i stedet for afhjælpning af mangler foreslået af Sælger kræve ombytning af Varerne med mangelfrie Varer eller i stedet for ombytning af Varerne kræve afhjælpning af mangler, medmindre det er umuligt eller vil kræve uforholdsmæssigt store omkostninger at bringe Varerne i overensstemmelse med aftalen på en måde valgt af Kunden i forhold til den af Sælger foreslåede måde. Ved vurderingen af de uforholdsmæssigt store omkostninger skal der tages hensyn til værdien af den mangelfrie vare, arten og betydningen af den konstaterede mangel samt den ulempe, som kunden ville blive udsat for ved en anden opfyldelsesmåde.
Sælgeren kan nægte at opfylde kundens anmodning, hvis det er umuligt at bringe de defekte varer i overensstemmelse med salgsaftalen på en måde, som kunden har valgt, eller hvis det vil kræve uforholdsmæssigt store omkostninger sammenlignet med den anden mulige måde at bringe dem i overensstemmelse med salgsaftalen. Omkostningerne ved reparation eller udskiftning afholdes af Sælger.
Den kunde, der udøver sine garantirettigheder, er forpligtet til at levere de defekte varer til sælgers adresse. I tilfælde af en kunde, der er forbruger, dækkes leveringsomkostningerne af sælgeren.
Sælgeren er ansvarlig i henhold til garantien, hvis der konstateres en fysisk mangel inden udløbet af to år fra datoen for levering af varerne til kunden. Kravet om afhjælpning af manglen eller omlevering af varen til en mangelfri vare forældes efter et år, men denne periode kan ikke udløbe før udløbet af den i første punktum nævnte periode. Kunden kan inden for denne periode hæve købsaftalen eller afgive en erklæring om prisafslag på grund af en mangel ved varen. Hvis Kunden har anmodet om udskiftning af Varerne med mangelfrie Varer eller fjernelse af manglen, begynder fristen for ophævelse af Købsaftalen eller afgivelse af erklæring om prisnedsættelse at løbe, når fristen for udskiftning af Varerne eller fjernelse af manglen er udløbet uden virkning.
Eventuelle klager i forbindelse med Varerne eller opfyldelsen af Købsaftalen kan Kunden rette skriftligt til Sælgers adresse.
Sælgeren skal inden for 14 dage fra datoen for anmodningen, der indeholder klagen, svare på klagen vedrørende varerne eller udførelsen af salgskontrakten, der er rapporteret af kunden.
Kunden kan indgive en klage til sælgeren i forbindelse med brugen af gratis tjenester, der leveres elektronisk af sælgeren. Klagen kan indsendes elektronisk og sendes til biuro@paton.com.pl. Kunden bør inkludere en beskrivelse af problemet i klagen. Sælger skal straks, men senest inden for 14 dage, tage stilling til reklamationen og give kunden et svar.
Sælger anvender ikke den udenretlige tvistbilæggelse, der er omhandlet i lov af 23. september 2016 om udenretlig bilæggelse af tvister på forbrugerområdet.
§ 8 Garanti
Varer solgt af Sælger kan være omfattet af en garanti ydet af producenten af Varerne eller distributøren.
I tilfælde af varer, der er dækket af garantien, skal oplysninger om garantiens eksistens og indhold hver gang præsenteres på butikens websted.
§ 9 Tilbagetrækning fra salgsaftalen
Du har ret til at trække dig ud af denne kontrakt inden for 14 dage uden at give nogen grund.
I tilfælde af salg af en vare udløber fortrydelsesfristen efter 14 dage fra den dag, hvor du tager varen i besiddelse, eller hvor en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig tager varen i besiddelse.
I tilfælde af køb af flere varer, som er blevet leveret separat, udløber fortrydelsesfristen efter 14 dage fra den dag, hvor du får den sidste vare i besiddelse, eller hvor en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig får den sidste vare i besiddelse.
Ved køb af varer, der leveres i rater eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du har fået den sidste rate eller del i din besiddelse, eller hvor en anden tredjemand end transportøren og angivet af dig har fået den sidste rate eller del i sin besiddelse.
I tilfælde af en aftale om regelmæssig levering af varer i en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du har fået den første vare i din besiddelse, eller hvor en anden tredjemand end transportøren og angivet af dig har fået den første vare i sin besiddelse.
For at udøve din fortrydelsesret skal du informere os, dvs. PATON Europe Sp. z o. o., 35-213 Rzeszów, ul. Kapitałowa 4, telefon nr: 22 290 86 96, e-mail: masterweld@paton.pl om din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. et brev sendt med posten, en fax eller en e-mail). Du kan bruge den standardfortrydelsesformular, der findes på vores hjemmeside, men det er ikke obligatorisk.
Du kan også udfylde og indsende en fortrydelsesformular eller en anden utvetydig erklæring elektronisk på vores hjemmeside https://paton.pl/zwrot-towaru/. Hvis du benytter denne mulighed, sender vi dig straks en bekræftelse på modtagelsen af din meddelelse om fortrydelse på et varigt medium (f.eks. via e-mail).
Hvis du fortryder købsaftalen, anses den for ikke at være indgået.
For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender din meddelelse om udøvelse af din fortrydelsesret, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Hvis forbrugeren har afgivet en erklæring om fortrydelse af købsaftalen, inden sælgeren har accepteret sit tilbud, ophører tilbuddet med at være bindende.
Sælgeren er forpligtet til at tilbagebetale alle betalinger foretaget af forbrugeren, herunder omkostningerne ved levering af varerne til forbrugeren, straks, men ikke senere end inden for 14 dage efter modtagelse af forbrugerens erklæring om tilbagetrækning fra salgsaftalen. Sælger kan tilbageholde tilbagebetaling af betalinger modtaget fra Forbrugeren, indtil denne har modtaget Varerne retur, eller Forbrugeren har fremlagt dokumentation for at have sendt Varerne retur, alt efter hvilken begivenhed der indtræffer først.
Hvis forbrugeren, der udøver fortrydelsesretten, har valgt en anden leveringsmåde for varerne end den billigste almindelige leveringsmåde, som sælgeren tilbyder, er sælgeren ikke forpligtet til at godtgøre forbrugeren de ekstra omkostninger, som forbrugeren har afholdt.
Forbrugeren er forpligtet til at returnere varerne til sælgeren straks, men senest inden for 14 dage fra datoen for tilbagetrækning fra salgsaftalen. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt at returnere varerne til sælgers adresse inden udløbet af denne periode.
I tilfælde af fortrydelse skal kunden, der er forbruger, kun bære de direkte omkostninger ved returnering af varerne.
Hvis varen på grund af sin art ikke kan sendes tilbage med posten på sædvanlig vis, informerer sælgeren forbrugeren om omkostningerne ved returnering af varen på butikkens websted. Omkostningerne ved en sådan returforsendelse anslås til maksimalt PLN 150 (gælder hovedsageligt for store pakker, der kræver palleforsendelse).
Forbrugeren hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes brug ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Sælger refunderer betalingen med samme betalingsmetode, som forbrugeren har anvendt, medmindre forbrugeren udtrykkeligt har accepteret en anden refunderingsmetode, der ikke medfører omkostninger for forbrugeren.
Forbrugerens fortrydelsesret er udelukket i tilfælde af:
en aftale, hvor prisen eller vederlaget afhænger af udsving på det finansielle marked, som ikke er under den erhvervsdrivendes kontrol, og som kan forekomme inden fortrydelsesfristens udløb;
en aftale om levering af en vare, som ikke er præfabrikeret, fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller beregnet til at opfylde forbrugerens individuelle behov;
en kontrakt, hvor genstanden for ydelsen er en vare, der forringes hurtigt eller har en kort holdbarhed;
en aftale, hvor genstanden for ydelsen er en vare, der leveres i en forseglet pakke, som ikke kan returneres efter åbning af sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager, hvis pakken er blevet åbnet efter levering;
en kontrakt, hvor genstanden for ydelsen er en vare, som efter levering i kraft af sin art bliver uadskillelig fra andre varer;
en kontrakt om levering af alkoholholdige drikkevarer, hvis pris er aftalt på tidspunktet for indgåelsen af salgskontrakten, hvis levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvis værdi afhænger af udsving på markedet, som ikke kan kontrolleres af den erhvervsdrivende;
en aftale, hvor forbrugeren specifikt har anmodet den erhvervsdrivende om at komme til ham med henblik på at udføre presserende reparationer eller vedligeholdelse. Hvis den erhvervsdrivende leverer tjenesteydelser ud over dem, forbrugeren har anmodet om, eller andre varer end reservedele, der er nødvendige for at udføre reparationen eller vedligeholdelsen, har forbrugeren fortrydelsesret på de yderligere tjenesteydelser eller varer;
en aftale om levering af lyd- eller billedoptagelser eller computerprogrammer, der leveres i forseglet emballage, hvis emballagen åbnes efter levering;
en kontrakt om levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af en abonnementskontrakt;
en kontrakt indgået på en offentlig auktion;
§ 10 Gratis tjenester
Sælgeren skal levere gratis tjenester til kunderne via elektroniske midler:
Nyhedsbrev;
Vedligeholdelse af en kundekonto.
De tjenester, der er angivet i §10 afsnit 1 ovenfor, leveres 7 dage om ugen, 24 timer i døgnet.
Sælgeren forbeholder sig ret til at vælge og ændre type, form, tidspunkt og måde at give adgang til udvalgte listede tjenester, som han skal informere kunderne om på en måde, der er passende til ændring af vilkårene og betingelserne.
Nyhedsbrevstjenesten kan bruges af hver kunde, der indtaster deres e-mail-adresse ved hjælp af registreringsformularen, der stilles til rådighed af sælgeren på butikens websted. Efter indsendelse af den udfyldte registreringsformular vil kunden straks modtage en e-mail-bekræftelse fra sælgeren på den e-mail-adresse, der er angivet i registreringsformularen. I dette øjeblik indgås kontrakten om elektronisk levering af nyhedsbrevstjenesten.
Kunden kan desuden under registreringsprocessen afkrydse et passende felt i registreringsformularen for at abonnere på nyhedsbrevstjenesten.
Nyhedsbrevtjenesten består i, at sælgeren sender en elektronisk meddelelse til kundens e-mailadresse, der indeholder oplysninger om nye produkter eller tjenester, der tilbydes af sælgeren. Nyhedsbrevet sendes af sælgeren til alle kunder, der har tilmeldt sig det.
Hvert nyhedsbrev, der sendes til de pågældende kunder, indeholder især: oplysninger om afsenderen, udfyldt “emne” -felt, der definerer indholdet af meddelelsen og oplysninger om muligheden for og måden at opsige den gratis nyhedsbrevstjeneste på.
Kunden kan til enhver tid fravælge at modtage nyhedsbrevet ved at afmelde sig via et link i hver e-mail, der sendes som en del af nyhedsbrevstjenesten, eller ved at aktivere det relevante felt i kundekontoen.
Kundekontotjenesten er tilgængelig ved registrering i henhold til de vilkår og betingelser, der er beskrevet i Vilkår og betingelser, og består i at give kunden et dedikeret panel på butikswebstedet, der gør det muligt for kunden at ændre de data, der blev leveret under registreringen, samt at spore status for ordrer og historik for allerede gennemførte ordrer.
En kunde, der har udført registreringen, kan indsende en anmodning om at fjerne kundens konto til sælgeren, men i tilfælde af en anmodning om at fjerne kundens konto af sælgeren, kan den fjernes op til 14 dage efter anmodningen.
Sælgeren er berettiget til at blokere adgangen til kundens konto og gratis tjenester i tilfælde af, at kunden handler til skade for sælgeren eller andre kunder, overtræder loven eller bestemmelserne i vilkårene og betingelserne af kunden, samt når blokering af adgangen til kundens konto og gratis tjenester er berettiget af sikkerhedsmæssige årsager – især: brud på sikkerheden på butikens websted af kunden eller andre hackingaktiviteter. Blokering af adgang til kundens konto og gratis tjenester af ovennævnte grunde varer i den periode, der er nødvendig for at løse det problem, der udgør grundlaget for blokering af adgang til kundens konto og gratis tjenester. Sælgeren underretter kunden om blokeringen af adgangen til kundens konto og gratis tjenester via e-mail til den adresse, som kunden har angivet i registreringsformularen.
§ 11 Beskyttelse af personoplysninger
Sælgeren er administrator af kundernes personoplysninger, som kunden frivilligt giver til sælgeren i forbindelse med registrering, engangsbestilling og inden for rammerne af sælgerens levering af elektroniske tjenester eller inden for rammerne af andre omstændigheder, der er angivet i vilkårene og betingelserne.
Sælgeren behandler kundernes personlige data med henblik på ordrebehandling, levering af elektroniske tjenester fra sælgeren og andre formål, der er angivet i vilkårene og betingelserne og fortrolighedspolitikken. Dataene behandles kun på grundlag af lovbestemmelserne eller det samtykke, som kunden har givet i overensstemmelse med de gældende lovbestemmelser.
Kunden giver sine personlige data til sælgeren frivilligt, dog med det forbehold, at manglende levering af visse data under registreringsprocessen gør det umuligt at registrere og oprette en kundekonto og gør det umuligt at placere og udføre en kundeordre, i tilfælde af at placere en ordre uden at registrere en kundekonto.
Enhver, der giver sælgeren sine personlige data, har ret til at få adgang til deres indhold og til at rette eller anmode om sletning, og i tilfælde, der er fastsat i loven, at anmode om, at behandlingen af hans eller hendes personlige data afbrydes.
Sælgeren skal beskytte de personoplysninger, der er givet til ham, og skal gøre alt for at beskytte dem mod uautoriseret adgang eller brug af uautoriserede personer.
Sælger overfører Kundens personoplysninger til Leverandøren i det omfang, det er nødvendigt for at gennemføre Leverancen.
Hvis kunden vælger at betale via przelewy24.pl-systemet, overføres hans/hendes personoplysninger i det omfang, det er nødvendigt for, at betalingen kan foretages til PayPro S.A. Afregningsagent med hjemsted i Poznań (60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15), indført i iværksætterregistret, der føres af distriktsdomstolen Poznań – Nowe Miasto og Wilda i Poznań, 8. kommercielle afdeling i det nationale domstolsregister under KRS-nummer 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
§ 12 Opsigelse af kontrakt (gælder ikke for salgskontrakter)
Både kunden og sælgeren kan opsige aftalen om levering af tjenester ad elektronisk vej til enhver tid og uden at angive grunde, med forbehold for at bevare de rettigheder, som den anden part har erhvervet forud for opsigelsen af ovennævnte aftale og nedenstående bestemmelser.
Kunden, der har foretaget en registrering, opsiger kontrakten om levering af tjenester ad elektronisk vej ved at sende en passende hensigtserklæring til sælgeren ved hjælp af ethvert middel til fjernkommunikation, der gør det muligt for sælgeren at blive bekendt med kundens hensigtserklæring.
Sælgeren opsiger aftalen om elektronisk levering af tjenester ved at sende kunden en passende hensigtserklæring til den e-mail-adresse, som kunden har angivet under registreringen.
§ 13 Slutbestemmelser
Sælger er ansvarlig for manglende eller uberettiget opfyldelse af kontrakten, men i tilfælde af kontrakter indgået med kunder, der er iværksættere, er sælger kun ansvarlig i tilfælde af forsætlig skade og inden for grænserne af de tab, der faktisk er påført kunden, der er iværksætter.
Indholdet af disse vilkår og betingelser kan til enhver tid registreres ved at udskrive, gemme på et medium eller downloade fra butikkens websted.
I tilfælde af en tvist, der opstår som følge af en indgået salgsaftale, vil parterne søge at løse sagen i mindelighed. Polsk lov gælder for alle tvister, der opstår som følge af disse vilkår og betingelser.
Sælgeren informerer kunden, der er en forbruger, om muligheden for at bruge udenretslige klage- og kravsprocedurer. Reglerne for adgang til disse procedurer er tilgængelige på kontorer eller hjemmesider for enheder, der er autoriseret til at håndtere tvister uden for domstolene. Det kan især være forbrugerombudsmænd eller Voivodship Inspectorates of Trade Inspection, hvis liste er tilgængelig på hjemmesiden for Office of Competition and Consumer Protection på http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
Sælgeren informerer om, at der på adressen http://ec.europa.eu/consumers/odr/ findes en platform til online tvistbilæggelse mellem forbrugere og virksomheder på EU-plan (ODR-platform).
Sælger forbeholder sig ret til at ændre disse vilkår og betingelser. Alle ordrer, der accepteres af sælgeren til udførelse før ikrafttrædelsesdatoen for de nye vilkår og betingelser, udføres på grundlag af de vilkår og betingelser, der var i kraft på datoen for kundens ordreafgivelse. Ændringen af vilkårene og betingelserne træder i kraft inden for 7 dage fra datoen for offentliggørelse på butikens websted. Sælgeren vil informere kunden 7 dage før de nye vilkår og betingelser træder i kraft om ændringen af vilkårene og betingelserne ved hjælp af en besked sendt via e-mail indeholdende et link til teksten i de ændrede vilkår og betingelser. Hvis kunden ikke accepterer de nye vilkår og betingelser, er han/hun forpligtet til at informere sælgeren om det, hvilket resulterer i opsigelse af kontrakten i henhold til bestemmelserne i §12 i vilkårene og betingelserne.
Vilkårene og betingelserne træder i kraft den 02.02.2020.
Virksomhedens data:
PATON Europe Sp. z o.o.
35-213 Rzeszów, ul. Kapitałowa 4
NIP: 813 375 25 15
Regon: 367842571
biuro@paton.pl
Teknisk support af hjemmesiden leveres af SEO-bureau.
PATON ApS
Adresse: Sejbækvej 24
8800 Viborg ( Danmark)
Har du brug for hjælp? Ring til os:
Mandag-fredag: 08:00-16:00
Lørdag-søndag: Lukket
Eller send en e-mail:
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.
- Image
- SKU
- Rating
- Price
- Stock
- Availability
- Add to cart
- Description
- Content
- Weight
- Dimensions
- Additional information
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.