My Account
0,00 zł
Returneringer og reklamationer
Klager
MasterWeld Sp. z o.o. er en officiel repræsentant for produkterne i sit tilbud – og vi er ansvarlige for garantien for de respektive varer (dens vilkår er angivet på garantikortet). Det er muligt at indsende et krav under garantien til vores officielle producentservice, som er angivet på garantikortet.
I tilfælde af en kvantitativ eller kvalitativ klage anbefales det, at der udarbejdes en skadesrapport i overværelse af den person, der leverer ordren.
Reklamationsprocessen afhænger af kundens valg af det juridiske grundlag for kravet:
producentens garanti (behandling og implementering af klagen inden for tidsfristen og i henhold til garantikortets vilkår)
eller sælgerens garanti for mangler (forløbet af proceduren i overensstemmelse med loven om forbrugerrettigheder af 30. maj 2014).
Sælgeren er ansvarlig for fysiske mangler ved de købte varer i henhold til forbrugerrettighedsloven af 30. maj 2014.
Klager som følge af krænkelser af kundens rettigheder skal rettes til: masterweld@paton.pl
Vi forpligter os til at behandle enhver klage inden for 14 dage. I tilfælde af at fristen forlænges, vil vi informere kunden om den nøjagtige dato, hvor klagen vil blive behandlet. Vi understreger, at fristen for behandling af klagen (op til 14 dage) ikke er en færdiggørelsesdato.
Hvis klagen ikke accepteres, vil kunden blive informeret om butikkens holdning skriftligt inden for 14 dage med angivelse af årsagerne til beslutningen. Hvis der ikke gives sådanne oplysninger inden for den angivne periode, betyder det, at klagen er anerkendt og opfyldt.
Sager om krænkelse af forbrugerrettigheder og -interesser kan indbringes for forbrugerombudsmanden:
personligt,
skriftligt pr. post
eller elektronisk via den elektroniske ansøgning, der er tilgængelig på ePUAP-platformen.
For at få juridisk bistand eller rådgivning skal alle dokumenter vedrørende den pågældende sag fremlægges, f.eks. kontrakter, fakturaer, garantidokumenter, kvitteringer.
For at starte klageproceduren skal du downloade en særlig klageprotokol, der er tilgængelig nedenfor, udfylde den og levere den til os i en af følgende tre former:
Sende en scanning via e-mail til: masterweld@paton.pl
Afsendelse med post til adressen MasterWeld Sp. z o. o. 4 Kapitałowa Street, 35-213 Rzeszów
Afleveres personligt i vores butik – MasterWeld Sp. z o. o., 4 Kapitałowa Street, 35-213 Rzeszów.
Protokol-reklamation-MasterWeldDownload
Returnering i onlinebutikken
Enhver kunde har ret til at trække sig ud af en kontrakt, der er indgået eksternt inden for en periode på 14 dage uden at give en grund (regnet fra den dag, hvor du kom i besiddelse af produktet eller dets sidste komponentdel).
For at trække dig ud af kontrakten, bedes du udfylde erklæringen om tilbagetrækning og sende den til masterweld@paton.pl.
Modelformularen er ikke obligatorisk – enhver anden form for fortrydelse, der er en utvetydig erklæring, vil også fungere.
For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt at sende disse oplysninger inden fristen.
Modelformular-fortrydelse-af-kontrakt-masterweldDownload
Udenretslige klage- og erstatningsprocedurer.
Forbrugeren kan gøre brug af udenretslige klage- og erstatningsprocedurer. Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af mulighederne for mindelig løsning af tvister vedrørende onlinekøb, kan han indsende sin klage, for eksempel via EU’s online ODR-platform, der er tilgængelig på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Detaljerede oplysninger om returnering
Tilbagetrækning fra salgskontrakten
Du har ret til at trække dig ud af denne kontrakt inden for 14 dage uden at angive nogen grund.
I tilfælde af salg af én vare udløber fortrydelsesfristen efter 14 dage fra den dag, hvor du tager varen i besiddelse, eller fra den dag, hvor en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig tager varen i besiddelse.
I tilfælde af køb af flere varer, som er blevet leveret separat, udløber fortrydelsesfristen efter 14 dage fra den dag, hvor du får den sidste vare i besiddelse, eller fra den dag, hvor en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig får den sidste vare i besiddelse.
Ved køb af varer, der leveres i rater eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du har fået den sidste rate eller del i din besiddelse, eller hvor en anden tredjemand end transportøren og anvist af dig har fået den sidste rate eller del i sin besiddelse.
I tilfælde af en aftale om regelmæssig levering af varer i en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du har fået den første vare i din besiddelse, eller hvor en anden tredjemand end transportøren og angivet af dig har fået den første vare i sin besiddelse.
For at udøve din fortrydelsesret skal du informere os, dvs. MasterWeld Sp. z o. o., 35-213 Rzeszów, ul. Kapitałowa 4, telefon nr: 22 290 86 96, e-mail: masterweld@paton.pl om din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. et brev sendt pr. post, fax eller e-mail). Du kan bruge den standardfortrydelsesformular, der findes på vores hjemmeside, men det er ikke obligatorisk.
Du kan også udfylde og indsende en fortrydelsesformular eller en anden utvetydig erklæring elektronisk på vores hjemmeside https://paton.pl/zwrot-towaru/. Hvis du benytter denne mulighed, sender vi dig straks en bekræftelse på modtagelsen af din meddelelse om fortrydelse på et varigt medium (f.eks. via e-mail).
Hvis du fortryder købsaftalen, anses den for ikke at være indgået.
For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender din meddelelse om udøvelse af din fortrydelsesret, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Hvis forbrugeren har afgivet en erklæring om fortrydelse af købsaftalen, inden sælgeren har accepteret sit tilbud, ophører tilbuddet med at være bindende.
Sælgeren er forpligtet til at tilbagebetale alle betalinger foretaget af forbrugeren, herunder omkostningerne ved levering af varerne til forbrugeren, straks, men ikke senere end inden for 14 dage efter modtagelse af forbrugerens erklæring om tilbagetrækning fra salgsaftalen. Sælger kan tilbageholde tilbagebetaling af betalinger modtaget fra Forbrugeren, indtil denne har modtaget Varerne retur, eller Forbrugeren har fremlagt dokumentation for at have sendt Varerne retur, alt efter hvilken begivenhed der indtræffer først.
Hvis forbrugeren, der udøver fortrydelsesretten, har valgt en anden leveringsmåde for varerne end den billigste almindelige leveringsmåde, som sælgeren tilbyder, er sælgeren ikke forpligtet til at godtgøre forbrugeren de ekstra omkostninger, som forbrugeren har afholdt.
Forbrugeren er forpligtet til at returnere varerne til sælgeren straks, men senest inden for 14 dage fra datoen for tilbagetrækning fra salgsaftalen. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt at returnere varerne til sælgers adresse inden udløbet af denne periode.
I tilfælde af fortrydelse skal kunden, der er forbruger, kun bære de direkte omkostninger ved returnering af varerne.
Hvis varen på grund af sin art ikke kan sendes tilbage med posten på sædvanlig vis, informerer sælgeren forbrugeren om omkostningerne ved returnering af varen på butikkens websted. Omkostningerne ved en sådan returforsendelse anslås til maksimalt PLN 150 (gælder hovedsageligt for store pakker, der kræver palleforsendelse).
Forbrugeren hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes brug ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Sælger refunderer betalingen med samme betalingsmiddel, som forbrugeren har anvendt, medmindre forbrugeren udtrykkeligt har accepteret en anden refunderingsmetode, som ikke medfører omkostninger for forbrugeren.
Forbrugerens fortrydelsesret er udelukket i tilfælde af:
en aftale, hvor prisen eller vederlaget afhænger af udsving på det finansielle marked, som ikke er under den erhvervsdrivendes kontrol, og som kan forekomme inden fortrydelsesfristens udløb;
en aftale om levering af en vare, som ikke er præfabrikeret, fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller beregnet til at opfylde forbrugerens individuelle behov;
en kontrakt, hvor genstanden for ydelsen er en vare, der forringes hurtigt eller har en kort holdbarhed;
en aftale, hvor genstanden for ydelsen er en vare, der leveres i en forseglet pakke, som ikke kan returneres efter åbning af sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager, hvis pakken er blevet åbnet efter levering;
en kontrakt, hvor genstanden for ydelsen er en vare, som efter levering i sagens natur bliver uadskillelig fra andre varer;
en kontrakt om levering af alkoholholdige drikkevarer, hvis pris er aftalt på tidspunktet for indgåelsen af salgskontrakten, hvis levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvis værdi afhænger af udsving på markedet, som ikke kan kontrolleres af den erhvervsdrivende;
en aftale, hvor forbrugeren specifikt har anmodet den erhvervsdrivende om at komme til ham med henblik på at udføre presserende reparationer eller vedligeholdelse. Hvis den erhvervsdrivende leverer tjenesteydelser ud over dem, forbrugeren har anmodet om, eller andre varer end reservedele, der er nødvendige for at udføre reparationen eller vedligeholdelsen, har forbrugeren fortrydelsesret på de yderligere tjenesteydelser eller varer;
en aftale om levering af lyd- eller billedoptagelser eller computerprogrammer, der leveres i forseglet emballage, hvis emballagen åbnes efter levering;
en kontrakt om levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af en abonnementskontrakt;
en kontrakt indgået på en offentlig auktion;

PATON ApS
Adresse: Sejbækvej 24
8800 Viborg ( Danmark)
Har du brug for hjælp? Ring til os:
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.
- Image
- SKU
- Rating
- Price
- Stock
- Availability
- Add to cart
- Description
- Content
- Weight
- Dimensions
- Additional information
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.