My Account
0,00 zł
Privatlivspolitik
I. Data om administratoren af personoplysninger
Vi informerer dig venligst om, at administratoren af dine personlige data er PATON Europe Sp. z o. o., 35-213 Rzeszów, ul. Kapitałowa 4, NIP: 813 375 25 15 .i det følgende benævnt “Virksomheden”. Kontakt med Virksomheden vedrørende beskyttelse af personoplysninger er mulig på følgende e-mailadresse: biuro@paton.pl.
II. Formål og grundlag for behandling af personoplysninger
For at kunne levere tjenester i overensstemmelse med sin forretningsprofil behandler Virksomheden dine personoplysninger – til forskellige formål, men altid i overensstemmelse med loven. Nedenfor finder du de specificerede formål med behandlingen af dine personoplysninger sammen med de juridiske grundlag.
Med henblik på tilbudsgivning og udførelse af tjenesten behandler vi personoplysninger som f.eks:
- dit navn eller eventuelt dit firmanavn
- leveringsadresse
- e-mailadresse
- momsnummer i tilfælde af en iværksætter
- ordrenummer
- dato for registrering.
Retsgrundlaget for denne databehandling er artikel 6, stk. 1, litra b), i RODO, som tillader os at behandle personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt eller tage skridt til at indgå en kontrakt.
For at kunne behandle en klage behandler vi personoplysninger som f.eks:
- navn eller evt. firma
- e-mailadresse
- ordrenummer,
- bopælsadresse, hvis relevant – hvis der foretages en refusion,
- evt. bankkontonummer – hvis der foretages en tilbagebetaling.
Retsgrundlaget for denne databehandling er artikel 6, stk. 1, litra b, i RODO, som tillader os at behandle personoplysninger, hvis det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt eller for at tage skridt til at indgå en kontrakt;
Med henblik på at sende e-mailnotifikationer om meddelelser i kundepanelet behandler vi personoplysninger som f.eks:
- e-mailadresse,
- ordrenummer.
Retsgrundlaget for denne databehandling er artikel 6, stk. 1, litra f), i RODO, som tillader os at behandle personoplysninger, hvis den dataansvarlige forfølger en legitim interesse (i dette tilfælde er virksomhedens interesse at informere kunden om aktiviteter i forbindelse med udførelsen af tjenesten med henblik på at forbedre kundens oplevelse af tjenesten);
For at kunne kontakte os telefonisk om forhold, der er relateret til levering af tjenesten, behandler vi personoplysninger som f.eks:
- telefonnummer
- ordrenummer
- i det omfang du er interesseret i en form for telefonisk kontakt (vi kræver ikke et obligatorisk telefonnummer). Retsgrundlaget for denne databehandling er artikel 6, stk. 1, litra a), i RODO, som tillader os at behandle personoplysninger på grundlag af et frit givet samtykke;
Med henblik på at udstede en faktura og opfylde andre forpligtelser i henhold til skattelovgivningen, såsom at opbevare regnskabsmateriale i 5 år, behandler vi personoplysninger som f.eks:
- navn eller evt. virksomhed
- virksomhed,
- bopæls- eller forretningsadresse,
- momsnummer,
- ordrenummer.
Retsgrundlaget for denne behandling er artikel 6, stk. 1, litra c), i RODO, som tillader os at behandle personoplysninger, hvis en sådan behandling er nødvendig for, at den dataansvarlige kan overholde sine forpligtelser i henhold til loven;
For at kunne gemme ubetalte henvendelser behandler vi personoplysninger som f.eks:
- navn eller evt. virksomhed
- e-mailadresse
- ordrenummer
- da det kan ske, at du beslutter dig for at bruge tjenesten et stykke tid efter at have modtaget tilbuddet. Retsgrundlaget for en sådan databehandling er artikel 6, stk. 1, litra f), i RODO, som tillader behandling af personoplysninger, hvis den dataansvarlige forfølger en legitim interesse (i dette tilfælde er virksomhedens interesse at gøre det muligt at indgå en kontrakt i en bestemt periode uden at skulle gentage værdiansættelsen);
For at oprette fortegnelser og registre relateret til RODO, herunder f.eks. et register over kunder, der har gjort indsigelse i overensstemmelse med RODO, behandler vi personoplysninger som f.eks:
- navn,
- e-mailadresse,
RODO-reglerne pålægger os visse dokumentationsforpligtelser for at påvise overholdelse og ansvarlighed, så hvis du f.eks. gør indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger til markedsføringsformål, skal vi vide, hvem vi ikke bruger direkte markedsføring over for, fordi de ikke ønsker det.
Retsgrundlaget for en sådan behandling er for det første artikel 6, stk. 1, litra c), i RODO, som tillader behandling af personoplysninger, hvis en sådan behandling er nødvendig for, at den dataansvarlige kan overholde sine forpligtelser i henhold til loven; for det andet artikel 6, stk. 1, litra f), i RODO, som tillader behandling af personoplysninger, hvis den dataansvarlige derved forfølger sin legitime interesse (i dette tilfælde er virksomhedens interesse at kende til personer, der udøver deres rettigheder i henhold til RODO);
Med henblik på at etablere, undersøge eller forsvare os mod krav behandler vi personoplysninger som f.eks:
- navn eller eventuelt firmanavn,
- bopælsadresse (hvis oplyst),
- PESEL-nummer eller NIP-nummer (hvis oplyst),
- e-mailadresse,
- IP,
- ordrenummer.
Retsgrundlaget for en sådan behandling er artikel 6, stk. 1, litra f), i RODO, som tillader os at behandle personoplysninger, hvis den dataansvarlige derved forfølger sine legitime interesser (i dette tilfælde er virksomhedens interesse at have personoplysninger til at fastlægge, gøre gældende eller forsvare sig mod krav, herunder krav fra kunder og tredjeparter);
Til arkiverings- og bevisformål behandler vi personoplysninger som f.eks:
- navn (hvis oplyst),
- e-mailadresse,
- ordrenummer
- med det formål at beskytte oplysninger, der kan tjene til at bevise fakta af juridisk betydning. Retsgrundlaget for en sådan databehandling er artikel 6(1)(f) i RODO, som tillader os at behandle persondata, hvis den dataansvarlige forfølger en legitim interesse (i dette tilfælde er virksomhedens interesse at have persondata til at bevise visse fakta i forbindelse med levering af tjenester, f.eks. når en statslig myndighed anmoder om det);
Til analytiske formål, dvs. til at undersøge og analysere aktivitet på en hjemmeside, der tilhører virksomheden, behandler vi personoplysninger som f.eks:
- dato og klokkeslæt for besøg på hjemmesiden
- type af operativsystem,
- omtrentlig placering,
- type internetbrowser, der bruges til at se hjemmesiden,
- tid brugt på hjemmesiden,
- besøgte undersider,
- den underside, hvor kontaktformularen blev udfyldt.
Retsgrundlaget for en sådan behandling er artikel 6, stk. 1, litra f), i RODO, som giver os mulighed for at behandle personoplysninger, hvis den dataansvarlige forfølger en legitim interesse (i dette tilfælde er virksomhedens interesse at lære om kundeaktivitet på hjemmesiden);
For at kunne bruge cookies på hjemmesiden behandler vi sådanne tekstoplysninger. Retsgrundlaget for denne behandling er artikel 6, stk. 1, litra a), i RODO, som giver os mulighed for at behandle personoplysninger på grundlag af frivilligt samtykke (når du første gang går ind på hjemmesiden, bliver du spurgt, om du accepterer brugen af cookies);
For at kunne administrere hjemmesiden behandler vi personoplysninger som f.eks:
- IP-adresse,
- dato og klokkeslæt for serveren,
- oplysninger om din browser,
- oplysninger om operativsystemet
- Disse data gemmes automatisk i såkaldte serverlogfiler, hver gang hjemmesiden, der tilhører virksomheden, bruges. Administration af hjemmesiden uden brug af en server og uden denne automatiske registrering ville ikke være mulig. Retsgrundlaget for denne databehandling er artikel 6, stk. 1, litra f), i RODO, som tillader behandling af personoplysninger, hvis den dataansvarlige forfølger en legitim interesse (i dette tilfælde er virksomhedens interesse administrationen af hjemmesiden);
Abonnement på nyhedsbrev
I det omfang du har givet samtykke til at abonnere på nyhedsbrevet, vil den e-mailadresse, du oplyser, blive brugt til markedsføring af Paton.pl’s egne produkter.
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage, f.eks. ved at skrive til os på newsletter@paton.pl.
I denne e-mail skal du angive din e-mailadresse, som du opgav, da du tilmeldte dig nyhedsbrevet, og navnet på den person, der tilmelder sig. Afmelding fra nyhedsbrevet vil blive udført med det samme.
BESKYTTELSE AF BØRNS PRIVATLIV
De tjenester, vi tilbyder, er ikke beregnet til børn under 16 år. Af disse grunde vil vi gerne informere dig om, at hvis vi bliver opmærksomme på, at vi behandler personoplysninger om børn under 16 år uden samtykke fra deres værger, vil vi tage passende skridt til at slette disse data så hurtigt som muligt.
Vi behandler ikke bevidst personoplysninger om børn under 16 år uden gyldigt samtykke fra deres værger.
III. Cookies
Virksomheden bruger på sin hjemmeside, ligesom andre, såkaldte cookies, som er korte tekstoplysninger, der gemmes på din computer, telefon, tablet eller anden enhed. De kan læses af vores system og også af systemer, der tilhører andre enheder, hvis tjenester vi bruger (f.eks. Facebook, Google).
Cookies udfører et meget stort antal funktioner på hjemmesiden, oftest nyttige, som vi vil forsøge at beskrive nedenfor (hvis oplysningerne er utilstrækkelige, bedes du kontakte os):
Sikkerhed – cookies bruges til at autentificere brugere og forhindre uautoriseret brug af kundepanelet. De tjener derfor til at beskytte brugerens personlige data mod uautoriseret adgang;
indvirkning på hjemmesidens processer og ydeevne – cookies bruges til at sikre, at hjemmesiden fungerer problemfrit, og at du kan bruge de funktioner, der er tilgængelige på den, hvilket blandt andet gøres muligt ved at huske dine indstillinger mellem besøg på hjemmesiden. De gør det derfor muligt for dig at navigere effektivt på hjemmesiden og dens forskellige sider;
sessionsstatus – cookies gemmer ofte oplysninger om, hvordan besøgende bruger webstedet, f.eks. hvilke sider de oftest ser. De gør det også muligt at identificere fejl, der vises på visse undersider. Cookies til lagring af den såkaldte “sessionsstatus” hjælper derfor med at forbedre tjenesterne og browseroplevelsen;
opretholdelse af sessionstilstanden – hvis kunden logger ind på sit panel, gør cookies det muligt at opretholde sessionen. Det betyder, at du ikke behøver at indtaste dit login og din adgangskode igen, hver gang du går til en anden underside, hvilket gør det mere behageligt at bruge hjemmesiden;
oprettelse af statistikker – cookies bruges til at analysere, hvordan besøgende bruger hjemmesiden (hvor mange der åbner hjemmesiden, hvor længe de bliver på den, hvilket indhold der er af størst interesse osv.) Dette gør det muligt løbende at forbedre hjemmesiden og tilpasse den til brugernes præferencer. Vi bruger Googles værktøjer, såsom Google Analytics, til at spore aktivitet og generere statistikker; ud over at rapportere statistikker om brug af hjemmesiden kan Google Analytics-pixlen også bruges sammen med nogle af de cookies, der er beskrevet ovenfor, til at hjælpe med at vise mere relevant indhold til dig på Googles tjenester (f.eks. Google Search) og på tværs af internettet;
brug af sociale funktioner – vi har en såkaldt Facebook-pixel på hjemmesiden, som giver dig mulighed for at like vores Facebook-fanside, når du bruger hjemmesiden. Men for at dette kan lade sig gøre, skal vi bruge cookies fra Facebook.
Som standard tillader din browser brugen af cookies på din enhed, så tillad venligst cookies ved dit første besøg. Men hvis du ikke ønsker at bruge cookies, når du browser på hjemmesiden, kan du ændre indstillingerne i din browser – blokere cookies helt eller anmode om at blive underrettet, hver gang der placeres en cookie på din enhed. Du kan til enhver tid ændre dine indstillinger.
Selvom vi respekterer autonomien for alle personer, der bruger hjemmesiden, føler vi os forpligtet til at advare dig om, at deaktivering eller begrænsning af brugen af cookies kan forårsage ganske alvorlige vanskeligheder i brugen af hjemmesiden, f.eks. i form af at skulle logge ind på hver underside, længere indlæsningstider, begrænsninger i brugen af funktionaliteter, begrænsninger i at kunne lide Facebook-siden osv.
IV. Ret til at trække samtykke tilbage
Hvis behandlingen af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, kan du til enhver tid trække dette samtykke tilbage – efter eget valg.
Hvis du gerne vil trække dit samtykke til behandling af personoplysninger tilbage, er det tilstrækkeligt at gøre det:
sende en e-mail direkte til virksomheden på biuro@paton.com.pl eller
klikke på linket i den vedhæftede e-mail i slutningen af meddelelsen eller
slette en kommentar under en artikel eller
slette en serviceanmeldelse.
Hvis behandlingen af dine personlige data blev udført på grundlag af dit samtykke, gør tilbagetrækningen af dette samtykke ikke behandlingen af dine personlige data indtil det tidspunkt ulovlig. Med andre ord, indtil dit samtykke trækkes tilbage, har vi ret til at behandle dine persondata, og tilbagetrækningen af samtykket påvirker ikke lovligheden af den tidligere behandling.
V. Krav om afgivelse af personoplysninger
Afgivelsen af personoplysninger er frivillig og sker efter dit eget skøn. I nogle tilfælde er det dog nødvendigt at afgive visse personoplysninger for at opfylde dine forventninger til brugen af tjenesterne.
For at anmode om en tjeneste på hjemmesiden er det nødvendigt at angive dit navn og din e-mailadresse – uden dette er vi ikke i stand til at indgå og udføre kontrakten.
For at du kan modtage en faktura for tjenesterne, er det nødvendigt at angive alle de data, der kræves i henhold til skattelovgivningen, dvs. dit navn og efternavn eller firmanavn, din hjemme- eller forretningsadresse, dit momsnummer – uden dette er vi ikke i stand til at fakturere dig korrekt.
For at kunne kontakte dig telefonisk vedrørende levering af tjenesten er det nødvendigt at angive et telefonnummer – uden dette er vi ikke i stand til at tage telefonisk kontakt.
Hvis du ønsker at modtage SMS-beskeder om beskeder i kundepanelet, er det nødvendigt at oplyse et telefonnummer – uden dette kan vi ikke sende beskeder.
Hvis du ønsker at modtage rabatter på fremtidige tjenester, er det nødvendigt at oplyse dit navn og din e-mailadresse – uden dette kan vi ikke sende rabatkoder.
VI. Automatiseret beslutningstagning og profilering
Vi informerer dig venligst om, at vi ikke udfører automatiseret beslutningstagning, herunder på grundlag af profilering. Indholdet af den forespørgsel, der sendes via kontaktformularen, evalueres ikke af IT-systemet. Den foreslåede pris for tjenesten er på ingen måde resultatet af en vurdering foretaget af noget IT-system.
VII. Modtagere af personlige data
Som de fleste virksomheder bruger vi hjælp fra andre enheder i vores aktiviteter, hvilket nogle gange indebærer overførsel af personoplysninger. Derfor videregiver vi om nødvendigt dine personoplysninger til de advokater, der samarbejder med os, og som udfører tjenesterne, til virksomheder, der håndterer hurtige betalinger, til et regnskabsfirma, til et hostingfirma, til et firma, der er ansvarlig for at sende sms-beskeder, samt til et forsikringsselskab (hvis der er behov for at reparere en skade).
Derudover kan det ske, at vi f.eks. på grundlag af en relevant lovbestemmelse eller en afgørelse fra en kompetent myndighed også bliver nødt til at videregive dine personlige data til andre enheder, hvad enten de er offentlige eller private. Derfor er det ekstremt vanskeligt for os at forudsige, hvem der kan komme med en anmodning om personlige data. Ikke desto mindre forsikrer vi dig om, at vi analyserer hver anmodning om personoplysninger meget omhyggeligt og meget grundigt, så vi ikke utilsigtet videregiver oplysninger til en uautoriseret person.
VIII. Overførsel af personoplysninger til tredjelande
Som de fleste virksomheder bruger vi forskellige populære tjenester og teknologier, der tilbydes af enheder som Facebook, Microsoft eller Google. Disse virksomheder er baseret uden for Den Europæiske Union og behandles derfor som tredjelande i henhold til bestemmelserne i RODO.
RODO indfører visse begrænsninger for overførsel af personoplysninger til tredjelande, da de europæiske regler som hovedregel ikke gælder der, og beskyttelsen af EU-borgeres personoplysninger desværre kan være utilstrækkelig. Derfor er alle, der behandler personoplysninger, forpligtet til at fastlægge retsgrundlaget for sådanne overførsler.
For vores egen del sikrer vi, at vi, når vi bruger vores tjenester og teknologier, kun overfører personoplysninger til enheder i USA og kun til dem, der har tilsluttet sig Privacy Shield-programmet, baseret på Europa-Kommissionens gennemførelsesbeslutning af 12. juli 2016. – Du kan læse mere om dette på Europa-Kommissionens hjemmeside på https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-transfers-outside-eu/eu-us-privacy-shield_pl. Enheder, der har tilmeldt sig Privacy Shield-programmet, garanterer, at de vil overholde de høje databeskyttelsesstandarder, der gælder i EU, så brugen af deres tjenester og de teknologier, de tilbyder i behandlingen af personoplysninger, er lovlig.
Vi vil til enhver tid give dig yderligere forklaringer vedrørende overførslen af personlige data, især hvis dette spørgsmål bekymrer dig.
Du har til enhver tid ret til at få en kopi af de personoplysninger, der er overført til et tredjeland.
IX. Periode for behandling af personoplysninger
I overensstemmelse med den gældende lovgivning behandler vi ikke dine personoplysninger “på ubestemt tid”, men i det tidsrum, der er nødvendigt for at opnå det angivne formål. Efter denne periode vil dine persondata blive slettet eller destrueret uigenkaldeligt.
Hvis vi ikke har brug for at udføre andre handlinger på dine persondata end at gemme dem (f.eks. når vi gemmer indholdet af en ordre med henblik på at forsvare os mod krav), beskytter vi dem desuden – ved pseudonymisering – indtil permanent sletning eller destruktion. Pseudonymisering indebærer kryptering af persondata eller et sæt persondata på en sådan måde, at de ikke kan læses uden en ekstra nøgle, så sådanne oplysninger bliver helt ubrugelige for en uautoriseret person.
Med hensyn til de individuelle behandlingsperioder for personoplysninger kan vi oplyse dig om, at vi behandler personoplysninger i perioden for:
kontraktens varighed – for personoplysninger, der behandles med henblik på indgåelse og udførelse af kontrakten;
3 år eller 10 år + 1 år – med hensyn til personoplysninger, der behandles med henblik på at fastslå, gøre gældende eller forsvare krav (periodens længde afhænger af, om begge parter er iværksættere eller ej);
6 måneder – i forhold til persondata indsamlet ved prissætning af en tjeneste, og samtidig blev kontrakten ikke indgået med det samme;
5 år – med hensyn til personoplysninger, der involverer overholdelse af skatteretlige forpligtelser;
indtil tilbagekaldelse af samtykke eller opfyldelse af formålet med behandlingen, men ikke længere end 5 år – med hensyn til personoplysninger, der behandles på grundlag af samtykke; ‡.
indtil en effektiv indsigelse er indgivet, eller formålet med behandlingen er opnået, men ikke længere end 5 år – i forhold til personoplysninger, der behandles på grundlag af den personoplysningsansvarliges legitime interesse eller til markedsføringsformål;
indtil de bliver forældede eller ikke længere er relevante, men ikke længere end 3 år – i forhold til personoplysninger, der primært behandles til analytiske formål, brug af cookies og administration af hjemmesiden.
Vi tæller perioderne i år fra udgangen af det år, hvor vi begyndte at behandle personoplysninger, for at strømline processen med at slette eller destruere personoplysninger. At tælle perioden separat for hver kontrakt, der indgås, ville indebære betydelige organisatoriske og tekniske vanskeligheder samt en betydelig økonomisk udgift, så fastsættelse af en enkelt dato for sletning eller destruktion af personoplysninger giver os mulighed for at styre processen mere effektivt. I tilfælde af at du udøver din ret til at glemme, behandles sådanne situationer naturligvis fra sag til sag.
Det ekstra år, der er forbundet med behandling af personoplysninger indsamlet med henblik på opfyldelse af en kontrakt, er dikteret af det faktum, at du hypotetisk set kan fremsætte et krav kort før udløbet af forældelsesfristen, kravet kan blive forkyndt med en betydelig forsinkelse, eller du kan angive forældelsesfristen for dit krav forkert.
X. De registreredes rettigheder
Vi informerer dig venligst om, at du har ret til:
adgang til dine personlige data;
berigtigelse af dine personoplysninger;
sletning af dine personlige data;
begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger;
at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger;
portabilitet af personoplysninger.
Vi respekterer dine rettigheder i henhold til databeskyttelseslovgivningen og bestræber os på at lette udøvelsen af disse rettigheder i videst muligt omfang.
Vi gør opmærksom på, at de anførte rettigheder ikke er absolutte, og at vi derfor lovligt kan afvise dig i visse situationer. Men hvis vi nægter at efterkomme en anmodning, sker det kun efter nøje overvejelse, og kun hvis afvisning af anmodningen er nødvendig.
Hvad angår retten til indsigelse, forklarer vi, at du til enhver tid har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger på grundlag af den dataansvarliges legitime interesser (disse er anført i afsnit III) i forhold til din særlige situation. Du skal dog være opmærksom på, at vi i overensstemmelse med lovgivningen kan nægte at tage hensyn til en indsigelse, hvis vi påviser, at:
der er legitime grunde til behandlingen, som går forud for dine interesser, rettigheder og friheder, eller
der er grunde til, at krav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares.
Desuden kan du til enhver tid gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger til markedsføringsformål. I en sådan situation vil vi efter modtagelse af din indsigelse ophøre med behandlingen til dette formål.
Du kan udøve dine rettigheder ved at:
sende en e-mail direkte til virksomheden på biuro@paton.pl eller
- klikke på linket i e-mailen, der er vedhæftet i slutningen af meddelelsen eller
- selv at ændre dine data i kundepanelet under “Dataoplysninger”.
XI. Ret til at indgive en klage
Hvis du mener, at dine personoplysninger bliver behandlet i strid med gældende lovgivning, kan du indgive en klage til formanden for den nationale myndighed for beskyttelse af personoplysninger.
XII. Afsluttende bestemmelser
(1) I det omfang, det ikke er dækket af denne privatlivspolitik, gælder bestemmelserne i loven om beskyttelse af personoplysninger.
(2) Eventuelle ændringer i denne fortrolighedspolitik meddeles dig via e-mail.
- Denne fortrolighedspolitik er gældende fra den 25. maj 2018.

PATON ApS
Adresse: Sejbækvej 24
8800 Viborg ( Danmark)
Har du brug for hjælp? Ring til os:
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.
- Image
- SKU
- Rating
- Price
- Stock
- Availability
- Add to cart
- Description
- Content
- Weight
- Dimensions
- Additional information
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.